What you do to be healthier? / Kako doprinosimo svom zdravlju?

4/06/2017 Katarina 41 Comments

Zdravlje je prirodno stanje duše.
Šta mislite o tome?
Koliko nam treba da bismo bili zdravi? Koliko truda, novca, "posvećivanja vremena" zdravlju, koliko nege i da li je sve to uopšte potrebno?
Ovo je široka tema o kojoj se može raspravljati mnogo, mišljenja bi uvek bila podeljena, a sama rasprava se može podeliti na više segmenata. U zavisnosti od toga da li govorimo o psihičkom ili fizičkom zdravlju, a oba su opet neraskidivo povezana.
Moje mišljenje o ovoj temi se tokom godina menjalo, a čini mi se da je suština ipak ostala ista.
Neko sam ko je nekada verovao u zakon privlačenja, šta zračiš to i privlačiš. Sada mislim da se ta tema previše eksploatiše u komercijalne svrhe i da se banalizuje. Da nije to sve baš tako. Ono što mi je najviše zasmetalo je potenciranje verovanja da smo "krivi" za sve što nam se dešava. 
Ima toga. Ali, ne možemo sve svaliti na sopstvena leđa i na sopstvenu dušu. Kako onda taj zakon funkcioniše i donosi nam dobro, ako nas tera da krivimo sami sebe?
Znam, poenta je da shvatimo da smo pogrešili i budemo dovoljno samosvesni da ispravimo svoje greške i iscelimo sebe. Mnogi ljudi to ne mogu, iz ovog ili onog razloga. A i dalje imaju krivicu sa kojom ne znaju gde.
Ljudi pribegavaju raznim metodama poboljšanja fizičkog, a i psihičkog zdravlja. U stanju su da se zdravo hrane, vežbaju, odriču se svega što marketinški nije zdravo, a mnogi ne pogledaju unutar sebe. Ne zadru u svoje misli, ne budu načisto sa svojim karakterom. Jer najteže je sebi priznati i sebe promeniti.
Ja jesam za zdravu ishranu, jesam za vežbanje. Ali nisam za ekstremno ponašanje. Ipak, neću ga osuditi jer se nadam da svako zna najbolje da odluči za sebe. Svako od nas najbolje poznaje svoj organizam.
Takođe sam za razvijanje samosvesti, preispitivanje sebe, za "unošenje" spokoja u sopstveno biće ljudima koje volimo, situacijama u kojima uživamo, postupcima koji nas čine zahvalnima i srećnima.
To je rad bez prestanka, složićete se!

Kakva su vaša razmišljanja o ovoj, tek načetoj, temi?
Budite slobodni da se složite sa mnom ... ili ne.




41 коментар:

  1. Nice post :) Couple years ago I had to change my diet due to coeliac disease and several allergies, now my diet is more healthy but I think I still have a lot to change in my diet

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Allergies... I thought they'd never find me, but... :/
      I hear you about diet. I'm all for it, if you eat different food and take a lots of vitamins.

      Избриши
  2. Definitivno se slažem da je ovo tema o kojoj se može i dan i noć pričati, i odlično je to što si je i započela. Mislim da sve zavisi od osobe do osobe, kao što si već rekla. Nekome je važno i da vježba i da zdravo jede, a neko neće ni da se pogleda unutar sebe. Ali na kraju dana, ne cijenimo zdravlje onoliko koliko bi trebali, sve dok se ne dogodi neko određeno iskušenje koje nam toliko otvori oči i jednostavno dokaže da je ipak zdravlje ono nešto najbitnije. Svaka ti čast za ovaj post, predivno si to napisala, najiskrenije <3 <3 <3

    everydayema.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno! Drago mi je što si se uključila u raspravu. ♥
      Iskušenja su uvek tu da nas prodrmaju i mnogi se tek tada pozabavljaju ovom temu. I ja sam jedna od njih, priznajem. :)

      Избриши
  3. Amazing post

    I Follow yours posts by May Blog List (MBL - top right) on Blogs Showcase
    Best greats
    Chic

    Chic's
    Blogs Showcase
    Chic Poradnik

    ОдговориИзбриши
  4. I am sure we should live more healthier :)

    ОдговориИзбриши
  5. Potpuno se slazem sa tobom :) odlican i inspirativan post :) treba doprineti i umnom i fizickom zdravlju i neprestano raditi na sebi :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Čovek se uči dok je živ. Ako nije tako, nešto nije u redu. :)

      Избриши
  6. Nice post honey
    i love your blog :)
    kisses from Poland :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Slažem se potpuno sa tobom, treba raditi na sebi bez prestanka, popravljati nedostatke i nadati se najboljem. Zdrava hrana i kretanje se podrazumevaju za dobro fizično zdravlje, naravno, sve u nekim normalni granicama, bar što se mene tiče. I trudim se da mislim pozitivno koliko je to moguće! xoxo
    Vesna - Home Chic Club

    ОдговориИзбриши
  8. Svi treba da radimo stvari koje nas cine srecnima, budemo sa ljudima koje volimo i koji nas vole. To je pravi dusevni lek :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ciekawy wpis! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  10. Great post, I very like it :)

    new post
    https://www.instagram.com/ilijac/
    http://mensfashionobsession.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  11. This post is very interesting and I think exactly like you :)

    My Tester Mania Blog

    ОдговориИзбриши
  12. Great post, thanks for sharing!

    I think mental health can be even more important than physical.

    ОдговориИзбриши
  13. Slazem se sa tobom, ovo je tema o kojoj se moze pricati dugo bas... Moje misljenje je da uvek treba raditi na sebi i bavljenje nekom aktivnoscu je znacajno za samo zdravlje, a isto tako i ishrana... ^_^ Super post... ^_^

    https://adrianafashionpuzzle.blogspot.rs/ Nova sam, zapratila sam te, ako budes slobodna pogledaj blog ^_^ <3

    ОдговориИзбриши
  14. Slažem se da nismo mi krivi za sve loše što nam se dogodi i mislim da nije zdravo u to ni vjerovati. Taj zakon privlačenja postoji, ali ga se često krivo tumači i kao što ti kažeš previše potencira. Svakako da se sličnosti privlače, pa se često dobre osobe "nađu" (kako bi se reklo), ali u životu ne ide sve uvijek tako. Nekad se netko naprimjer dogodi situacija u kojoj osoba trpi, a da nije ništa kriva. Nekad se dogodi da se svi okome na nekoga bez razloga ili iz ružnih razloga i onda je nevjerojatno licemjerno toj osobi reći da je do nje i da joj je bolje raditi na sebi.

    Kad sam bila na fakultetu (nastavnički smjer), dosta smo učili o vršnjačkom pritisku i nasilju (pa bilo ono verbalne, fizičke ili psihičke prirode). Ponekad se dogodi da djeca jednostavno izaberu jednu osobu u razredu i na nju se okome. U nekim slučajevima su ta djeca koja su žrtve morala promijeniti školu...i što se onda dogodi? Razred se okomi na drugo dijete i tako unedogled. Tu nema nekoga razloga osim ružne strane ljudske prirode i ne možeš djetetu na kojeg su se okomili reći da nešto promijeni kod sebe kako bi se uklopilo jer nije stvar u tome. Kad se taj kalup zlostavljanja uspostavi, već je praktički kasno čini mi se. Često ta djeca zlostavljači imaju problema kući, to je jedan krug koji je teško mijenjati. Najgore je kada se na kraju okrivi to jadno dijete sa kojim se nitko ne druži jer eto ono je krivo što je drukčije.

    (morat ću nastaviti komentar u drugom komentaru jer mi tekst prekoračuje broj znakova)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U potpunosti se slažem sa svim što si napisala.
      Nažalost, odrasli ljudi uspevaju da sakriju svoje negativne osobine, samim tim jer su samosvesniji od dece, tako da one nisu "na videlu", dok deca otvoreno i bez srama umeju da budu podsmešljiva, podrugljiva, čak i zla. Zastrašujuće je ponekad. I sama radim u školi tako da vrlo dobro znam o čemu govoriš. Toga ima sada, a bilo je uvek.
      S tim što smo sada nekako svi kompletno pomalo izgubili kompas, pa dozvoljavamo zlostavljačima da zlostavljaju, podsmešljivcima da se podsmevaju.
      Ja LIČNO ne dozvoljavam, ali dozvoljava zakon, samim tim i društvo.

      Избриши
  15. Mislim iste stvari se događaju i među odraslima...pa i među državama. U politici je najlakši način za doći do moći izmisliti nekoga neprijatelja, a onda organizirati podjelu na 'mi' i 'oni'. Na primjeru zlostavljanja se vidi koliko je opasno doslovno shvaćati taj zakon privlačenja. Nažalost to ljudi nekad koriste pa ispadne da je žrtva najviše kriva. Svakako da moramo raditi na sebi, ali ne treba shvaćati to doslovno u smislu da imamo kontrolu nad svakim aspektom našega života jer to nije istina.

    Ista je stvar s pozitivnim razmišljanjem. Ono doista ima prednosti, ali bolje je raditi na nekoj vještini nego sanjariti o njoj. Nisam neki pobornik tehnika vizualizacije za ostvarivanje nekoga cilja. One mogu pomoći u nekim stvarima, npr. kod savladavanja fobija itd, ali nisu korisne kod razvijanja vještina...ako netko npr. želi naučiti voziti bicikl, bolje mu je sjesti na bicikl nego sanjariti o tome kako ga vozi. Isto tako ako netko želi naučiti plivati, mora prije ili kasnije ući u vodu. Nema ništa od toga da pozitivno razmišljanja o tome. Plivanje je vještina...kao i puno toga. Što više plivamo, to smo bolji. Jednom me jedan profesor tjelesnoga sa kojem sam volontirala na nekom projektu pitao kako to da imam tako pravilnu tehniku plivanja. Odgovor je jednostavan, rekreativno sam trenirala plivanje. Tad sam već bila u srednjoj školi i nisu me zanimala natjecanja već sam jednostavno htjela trenirati zbog sebe i neko vrijeme sam išla na plivanje. Da nisam, ne bi imala tako dobru tehniku bez obzira na to što sam sa mora (kako bi mi rekli).

    Mislim da puno ljudi npr. počne nešto raditi i odmah se obeshrabre ako ne vide rezultat i misle da nešto nije u redu sa njima. Na Youtubu sam pronašla jedan kanal koji mi se baš svidio, na njemu Zoe Hong ( inače učiteljica modne ilustracije iz Amerike) daje savjete u vezi crtanja. Jedna stvar koja je rekla mi se baš urezala u sjećanje: teško je jer je teško, ne zato što sa vama nešto nije u redu. Dakle, nitko se ne rodi naučen. Svaka vještina je teška dok se ne savlada. Što se tiče razvijanja vještina pa bilo to šivanje, crtanje, fotografija, pisanje, treba se toga sjetiti. Tu treba zaboraviti na teorije o zakonu privlačenja i pozitivnoga razmišljanja i uhvatiti se posla. Najbolja motivacija nije zamišljanje cilja, već sam rad...jer kada radimo onda vidimo i rezultate i vidimo kako se popravljamo.


    Što se tiče opsjednutosti izgledom i izbjegavanje bilo kakvoga rada na sebi koji nije kozmetičke prirode, o tome sam dosta pisala na blogu prošloga mjeseca. U pricipu mislim da je pogubno sebe promatrati isključivo kao tijelo...a na to nas stalno potiču mediji i cijela industrija fitnessa i čega sve ne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O politici ne bih jer se tu tek ima ispričati mnogo toga.
      Nekima je jasno ovo što si ti napisala o (svetskoj) politici, čini mi se da mnogi još uvek ne uviđaju.
      Što se same vizualizacije tiče, mnogi su je shvatili doslovno. Sedi i vizualizuj, pa će se i ostvariti. Da li će?
      Na svom primeru mogu reći da sam tokom mlađih dana u skoro 100 % slučajeva bila nesigurna, nisam mnogo verovala u sebe... ali mi to nije odmagalo. Zašto? Jer sam znala da sam naučila lekciju, da sam uvežbala zadatak, da sam spremila ispit, .....
      Uprkos nesigurnosti i pesimizmu, znanje, vežba, praksa učine svoje.
      Tako da, od nekog ko je "ušao u tu priču" o zakonu privlačenja, bavio se time, sada sam neko ko pliva vodama stvarnog života i ko ume da razazna šta je dobro za njega, a šta ne ... i zbog čega.

      Hvala ti puno na iscrpnom komentaru! ♥

      Избриши
  16. Just as you, to have physical and mantal health, I adopt a vitae style of health. I have a balanced diet and I practice physical exercise almost daily. Healt mind healt body!

    http://sosweetgirlythings.blogspot.pt/

    ОдговориИзбриши